Kategorie
Zobacz również tu
-
Ceny na stacjach paliw ustabilizowały się
2024-10-30 -
Unijna produkcja mięsa
2024-10-30
Poznaj produkty
-
Mulczery profesjonalne ORSI Pro
2015-03-12 -
Sterowniki Ecostar 6000 Bauer Group
2020-06-19 -
Multione serii GT900
2013-09-26 -
Nawóz Activ Antychloroza
2014-12-19 -
Filtr do kominków 18l EINHELL
2011-05-11 -
CASE / STEYR - szyba tylna zielona MX
2011-12-13
Zasady sprzedaży drewna w 2015 r.
Dyrektor generalny Lasów Państwowych zatwierdził zasady sprzedaży drewna w 2015 r. W stosunku do zasad z lat ubiegłych nie uległy one zmianie.
Zasady sprzedaży drewna w 2015 r.
Jak informują Lasy Państwowe w przyszłym roku przedsiębiorcom drzewnym zostanie zaoferowane około 31 mln m³. To prawie 1 mln m³ więcej niż w tym roku.
Podobnie, jak w ubiegłych latach, pula drewna oferowana przedsiębiorcom będzie sprzedawana w ramach następujących procedur internetowych:
- sprzedaży ofertowej w Portalu Leśno-Drzewnym (PLD) z uwzględnieniem wielkości zakupów drewna, tj. dla klientów, którzy dokonywali już zakupu drewna w LP;
- sprzedaży ofertowej w PLD dla firm, które realizują nowe inwestycje;
- aukcjach systemowych w aplikacji E-drewno dla wszystkich klientów, także nowych firm na rynku.
Aż 70 proc. puli sprzedawana jest poprzez Portal Leśno-Drzewny. Pozostała część trafi natomiast na systemowe aukcje internetowe w aplikacji E-drewno.
Przedsiębiorcom uprawnionym do udziału w procedurach sprzedaży ofertowej w Portalu Leśno-Drzewnym z uwzględnieniem wielkości zakupu drewna LP zapewniają swobodny wybór pomiędzy zawarciem umowy rocznej albo umowy dwuletniej. Skorzystanie ze sprzedaży ofertowej będzie dla firmy gwarancją możliwości nabycia w PLD drewna w ilości do 70 proc. średniej jej zakupów z ostatnich trzech lat. Klienci portalu nadal będą składać oferty jedynie na ilość zamawianego surowca. Oferty przedsiębiorców mogą podlegać proporcjonalnej redukcji w przypadku, jeżeli w określonej jednostce organizacyjnej LP na daną grupę handlowo-gatunkową drewna będzie większy popyt niż ilość dostępnego surowca.
Podobnie jak w ubiegłych latach, prowadzona będzie również sprzedaż ofertowa dla przedsiębiorców, którzy rozwijają działalność i zwiększają moce przerobowe (niezależnie od tego, czy dokonywały zakupów w poprzednim okresie). Skorzystać z tej możliwości będą mogły podmioty, które potwierdziły dokonanie inwestycji i przedstawiły określone przez LP dokumenty. Lasy Państwowe zwiększą podaż drewna dla przedsiębiorców realizujących nowe inwestycje o ok. 1 mln m3.
Systemowe aukcje internetowe w aplikacji E-drewno będą odbywały się nadal co pół roku. Cena będzie tu jedynym kryterium.
Ceny we wszystkich wymienionych wyżej procedurach sprzedaży drewna pozostawione zostaną na poziomie przyjętym w 2014 roku.
W 2015 r., bez względu na umowny termin płatności, w przypadku przedpłaty bądź zapłaty należności w terminie do 14 dni od wystawienia faktury, udzielane będzie skonto w wysokości 1,5 proc.
Detaliczna sprzedaż drewna
Wspomniane wyżej procedury dotyczą sprzedaży hurtowej surowca dla przemysłu. Tak samo jak w latach poprzednich, na odrębnych zasadach będzie odbywała się detaliczna sprzedaż drewna, np. na opał (Cennik ustala każdy nadleśniczy. Zakupy odbywają się bezpośrednio w nadleśnictwie), aukcje i submisje tzw. drewna cennego itp.