Kategorie
Zobacz również tu
-
Zużycie gazu ziemnego
2025-01-21
Poznaj produkty
-
Pługi obracalne lekkie AGRO -MASZ
2016-05-11 -
Rozrzutnik obornika EUROMILK BUFFALO RX HD
2020-06-26 -
ROZSIEWACZ MX
2014-11-07
Nowe programy promocyjne produktów spożywczych
W dniu 21 kwietnia br. decydenci w UE zatwierdzili 41 programów promocji produktów rolnych w oraz poza Unią Europejską, tj. 17 programów wewnątrz UE oraz 24 w krajach trzecich o wartości 130 mln Euro na okres 3 lat – podaje FAMMU/FAPA.
Programy promocyjne produktów spożywczych
Wcześniejsze programy w 2/3 dotyczyły promocji wewnątrz Unii, a aktualnie skierowane są bardziej poza UE za sprawą dodatkowych 30 mln Euro skierowanym przez Komisję w 2014 roku po sankcjach Rosji w stosunku do UE. Programy pochodzą z 18 państw członkowskich i dotyczą promocji m. in.: oliwy z oliwek, produktów ekologicznych, owoców, warzyw, produktów mleczarskich, mięsa i produktów lokalnych (Gls). Połowę każdego programu sfinansuje Wspólnota, a połowę organizacje branżowe.
Większą część stanowią programy Francuskie, Włoskie i Greckie. Włoski program wprowadzany przez organizacje Unaprol dotyczy promocji oleju z oliwek i oliwek na terenie Ameryki Północnej ma wartość 8,3 mln Euro z czego 4,15 mln Euro dopłaca Unia. Grecki program wprowadzany przez Sevitel związany jest z promocją oleju z oliwek, a także oliwek na terenie Albanii, Australii, Norwegii oraz Ameryki Północnej ma wartość 7,21 mln Euro z czego 3,6 mln Euro dopłaca Wspólnota.
Komisarz ds. Rolnictwa Phil Hogan podkreślił wagę programów jako odpowiedź na sankcje rosyjskie w odniesieniu do Unii Europejskiej. Nowe programy są zgodne z planem wzrostu funduszy UE przeznaczonych na promocję art. rolnych (dających się zastosować od 1 grudnia br.), który zakłada wzrost nakładów z 60 mln Euro w 2014 roku do 200 mln Euro w 2020 roku.