Kategorie
Zobacz również tu
-
Zużycie gazu ziemnego
2025-01-21
Poznaj produkty
-
Malowanie ciekłe
2016-04-20 -
Rivakka - Gniotownik Greenmaker G7
2015-04-03 -
Mitsubishi MT2001X
2011-09-07 -
Osprzęt do ładowaczy
2016-01-11 -
Lusterka do ciągników John Deere GL0511
2011-12-14 -
Preparat do dezynfekcji VIRON FF DDD-1
2020-04-21 -
Opryskiwacze,zraszacze IGLACO
2013-02-26
"Biznes" na uczelniach?
W Polsce mamy 1,5 mln młodych bezrobotnych. Znalezienie pracy utrudniają im luki kompetencyjne. Pracodawcy dostrzegają ten problem. Aby go rozwiązać, rozpoczynają współpracę z uczelniami. Praktyki w międzynarodowych korporacjach skutecznie przygotowują studentów do wejścia na rynek pracy.
- W Niemczech współpraca pracodawców z uczelniami wyższymi jest ścisła i efektywna. W Polsce mamy w tej kwestii wiele do nadrobienia, ale idziemy w dobrym kierunku. Gra jest warta świeczki: redukcja bezrobocia wśród młodych mogłaby podnieść PKB nawet o 3% – mówi serwisowi infoWire.pl Jakub Bejnarowicz, szef CIMA w Europie Środkowo-Wschodniej.
Inicjatywa współpracy wypływa najczęściej ze strony pracodawców. Zależy im na wykształceniu potencjalnych pracowników oraz wyłowieniu talentów. Zyskują także uniwersytety, które mogą zwiększyć swoją konkurencyjność, oferując interesujące praktyki i kursy biznesowe. Korzyści dla studentów są nieocenione – otrzymują oni szansę na pogłębienie wiedzy oraz zdobycie praktycznych umiejętności.
Zajęcia z przedstawicielami firm zwykle przybierają formę warsztatów, podczas których rozwiązuje się rzeczywiste problemy biznesowe. Studenci uczą się też pracy w grupie oraz sztuki prezentacji, ponieważ tych kompetencji najczęściej brakuje młodym ludziom. Na najlepszych czekają atrakcyjne staże.
Obecnie blisko połowa polskich uczelni ekonomicznych współpracuje z biznesem, ale jedynie najlepsze mają kontakt z co najmniej kilkunastoma firmami z różnych branż. W ślad tych uczelni idzie coraz więcej uniwersytetów kształcących na innych kierunkach. W końcu wiedza biznesowa przyda się nie tylko marketingowcowi, lecz także grafikowi, który będzie chciał stworzyć i wypromować własną markę.