Aplikacja na smartfonie ułatwi kontakt z ARiMR

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa finalizuje prace nad aplikacją mobilną na smartfony, będącą platformą do wzajemnych kontaktów ARiMR i rolników. Ta aplikacja to kolejne cyfrowe narzędzie stworzone przez Agencję, służące załatwianiu w niej spraw bez konieczności udawania się do urzędu. Co ważne, korzystanie z aplikacji będzie dobrowolne.

Aplikacja na smartfonie ułatwi kontakt z ARiMR
Za pomocą nowej aplikacji rolnik będzie mógł przesłać do ARiMR wymagane przez nią fotografie dokumentów lub zdjęcia swoich gruntów i upraw potrzebne np. do weryfikacji wniosku o dopłaty obszarowe. Zbędne staną się papierowe pisma, wezwania jak i odpowiedzi na nie lub osobiste stawienie się w urzędzie. Skróci się zatem czas obiegu korespondencji, ograniczone zostaną koszty papieru i przesyłek, zmniejszy się także liczba kontroli na miejscu przeprowadzanych w gospodarstwach rolników przez pracowników Agencji. W konsekwencji zyska rolnik – korzystanie z mobilnej aplikacji przyspieszy ocenę jego wniosku i wydanie decyzji, a tym samym wypłatę pieniędzy.
 
JAK APLIKACJA MA DZIAŁAĆ W PRAKTYCE?
 
Rolnik otrzyma na smartfona informację od ARiMR o potrzebie np. wykonania zdjęcia działki. Kolejnym krokiem jest zalogowanie się do aplikacji - docelowo odbywać się to będzie za pomocą danych z eWnioskuPlus. Następnie wchodzi w przesłane mu przez pracownika ARiMR zadanie, w ramach którego został poproszony o wykonanie zdjęcia. W zadaniu znajdzie szczegółową instrukcję, co za pośrednictwem telefonu ma sfotografować, ile zdjęć zrobić, z jakiego miejsca na polu i w jakim kierunku ma wykonać fotografię, która będzie geotagowana, czyli będzie zawierać dane o współrzędnych geograficznych. Na koniec zrobione przez siebie zdjęcia rolnik przesyła za pośrednictwem aplikacji do Agencji, gdzie następuje ocena poprawności ich wykonania.   
 
By móc korzystać z aplikacji mobilnej potrzebny będzie smartfon działający w systemie Android i iOS.
 
Zanim aplikacja zostanie udostępniona wszystkim rolnikom, co jest planowane na wrzesień br., jej możliwości zostaną sprawdzone na przełomie czerwca i lipca w pilotażowych testach na terenie trzech województw: wielkopolskiego, lubelskiego i podkarpackiego.
 
NOWE TECHNOLOGIE PRZYSPISZAJĄ ZAŁATWIANIE SPRAW W AGENCJI
 
- Już ponad ćwierć wieku ARiMR unowocześnia obszary wiejskie. W ostatnich latach Agencja systematycznie inwestuje w technologie cyfrowe i oddaje beneficjentom cyfrowe narzędzia do użytkowania. Wszystkie te informatyczne przedsięwzięcia wpisują się w realizowaną przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Strategię 4.0. O słuszności wyboru tej drogi może świadczyć fakt, że w sytuacji kryzysowej, a z taką po wybuchu pandemii mamy teraz w Polsce i na świecie do czynienia, technologie cyfrowe stają się jak nigdy przedtem istotne w działalności urzędów i instytucji państwowych, umożliwiając im w trudnych warunkach realizację powierzonych zadań. Od 2018 roku wnioski o dopłaty bezpośrednie przyjmowane są za pośrednictwem internetowego portalu eWniosekPlus – ograniczając ilość papierowych dokumentów, które trafiają do naszej instytucji - wskazuje Michał Zieliński, dyrektor Wielkopolskiego Oddziału Regionalnego ARiMR.

- Aplikacja eWniosekPlus udostępnia rolnikom wstępnie wypełniony, na podstawie danych z roku poprzedniego, wniosek o przyznanie płatności wraz z wyrysowanymi działkami rolnymi, co w znacznym stopniu ułatwia rolnikom składanie takiego wniosku. Aplikacja ta informuje także rolników o występujących brakach i błędach. Składanie przez rolników wniosków o przyznanie płatności przez internet przyczyniło się do sprawniejszej obsługi wniosków, czego dowodem jest liczba rolników dla których wypłacane są zaliczki każdego roku. Pozytywne opinie zbiera także udoskonalony w tym roku portal dla posiadaczy zwierząt gospodarskich IRZPlus. Dzięki niemu rolnicy mogą szybko i wygodnie dokonywać przez internet zgłoszeń o zdarzeniach dotyczących posiadanych przez siebie zwierząt gospodarskich. To pomocne narzędzie łączy w sobie zalety elektronicznej księgi stada, gromadzącej wszystkie potrzebne rolnikowi informacje o hodowanych przez niego krowach, kozach, świniach czy owcach oraz platformy umożliwiającej załatwianie urzędowych spraw wymaganych przy posiadaniu zwierząt gospodarskich - wyjaśnia Michał Zieliński.
 
- Dzięki cyfryzacji nasi beneficjenci mogą być na bieżąco z oferowanym przez Agencję wsparciem. Nasza strona internetowa na bieżąco informuje rolników i przetwórców o obsługiwanych działaniach. Jesteśmy także dostępni na portalach społecznościowych - z korzyścią dla obu stron, bo dzięki temu mamy ze sobą lepszy kontakt - wskazuje dyrektor Michał Zieliński.


Tagi:
źródło: