thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
Dodane: 26 luty 2016 Aktualizowano 10 sierpień 2022

Zetor Forterra HD


Wzmocniony mechanizm różnicowy, większa oś tylna, większy rozstaw zapewniający lepszą stabilność, amortyzowana oś przednia i kabina. Wszystko razem sprawia, że Forterra HD jest silnym partnerem pomagającym podnieść produktywność. amortyzowana oś przednia i kabina - wyższy komfort jazdy nowy panel z el. sterowaniem - prosta obsługa, łatwa kontrola, wyższy komfort większa pojemność pompy zębatej - większa elastyczność agregacji ergonomiczny pedał gazu - wygodna obsługa wzmocniony mechanizm różnicowy i szerszy most - poradzi sobie z dużym obciążeniem



DANE TECHNICZNE:
 

MODEL 130 140 150
SILNIK
Typ Stage III B 1506 1606 1716
Moc homologowana (kW)
(2000/25/EC)
93,2 100,2 108,2
Moc homologowana (HP)
(2000/25/EC)
127 136 147
Obroty znamionowe (1/min) 2 200
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Doładowanie turbosprężarka
Średnica/skok (mm) 105/120
Pojemność (cm³) 4 156
Chłodzenie cieczą
Maks. moment obrotowy (Nm)
(2000/25/EC)
551 581 589
Przewyższenie momentu obrotowego
(%) (ECE R24)
41 38 30
SKRZYNIA BIEGÓW
Typ mechaniczna z wzmacniaczem 3˚,
podwójne mokre sprzęgło tarczowe z rewersem 5˚
Rewers hydrauliczny
Zmiana biegów w pełni zsynchronizowana
Ilość biegów
(do przodu/do tyłu)
30/30
Prędkość (km/h) 40
WAŁ ODBIORU MOCY
Typ niezależny, wielotarczowe sprzęgło WOM
Obroty tylnego WOM 540/540E/1 000/1 000E, opcja 540/1 000 zależne
Obroty przedniego WOM 1 000
Moc maks. przedniego WOM (kW) przekazanie mocy do 90 kW
HYDRAULIKA
Typ elektrohydraulika Bosch z HitchTronic, 2 siłowniki pomocnicze
Trzypunktowy układ zawieszenia kategorie III
Sterowanie elektroniczne
Maksymalna siła podnoszenia (kN) 85
Ciśnienie robocze (MPa) 20+0,2
Wydajność pompy (l) 85 (zębata)
Końcówki zewnętrzne
(szybkozłącza)
8+1
Zaczepy zaczep przesuwny CBM
KABINA
Amortyzacja opcja
Dach z wziernikiem standard
Siedzenie „Zetor“ z amortyzacją pneumatyczną/mechaniczną
(opcja zależna od wybranej kabiny Classic lub Lux)
Siedzenie pasażera standard z pasem bezpieczeństwa
Panel wielofunkcyjny w standardzie
Kierownica regulowana w pionie i w poziomie
(opcja zależna od wybranej kabiny Classic lub Lux)
Klimatyzacja  ręczna standard
POZOSTAŁE PARAMETRY
Układ napędowy 4WD
Oś przednia napędowa oś amortyzowana
Układ kierowniczy hydrostatyczny
Hamulce robocze/postojowe hydrauliczne/sterowanie mechaniczne
Hamulce przednie poprzez automatyczne załączenie PON
Hamulce przyczepy pneumatyczne standard jedno i dwuobwodowe
Maks. obciążnik przedni (kg) 900
Maks. obciążnik tylnych kół (kg) 472
Pojemność zbiornika (l) 220
Błotniki przednie skrętne
Ogrzewana tylna szyba i lusterka opcja zależna od wybranej kabiny Classic lub Lux
Przygotowanie do montażu radia opcja zależna od wybranej kabiny Classic lub Lux
WYMIARY
Masa własna* (kg) 4 800 – 5 500
Maks. długość (mm) 5 766
Maks. szerokość (mm) 2 550
Maks. wysokość (mm) 2 803
Rozstaw (mm) 2 720
Koła przednie** (mm) 420/70-R24 tarcza
Koła tylne** (mm) 520/70-R38 tarcza
 * Bez obciążnika przedniego i tylnego
** Standardowe koła, więcej opcji po konsultacji ze sprzedawcą
Wysokość jest uzależniona od rozmiaru kół.


SPECYFIKACJA:

Silnik

Sprawdzone przez pokolenia klientów

ZETOR TRACTORS a.s. produkuje najwięcej silników wysokoprężnych w Republice Czeskiej. Tradycja produkcji sięga lat dwudziestych ubiegłego wieku.

Dział rozwoju i produkcja na miejscu - zawsze precyzyjne wykonanie z użyciem najlepszych materiałów. Niskie zużycie - bardzo niskie zużycie płynów eksploatacyjnych. Mechaniczna pompa wtryskowa - niezawodność, bezawaryjność i długa żywotność. Dwa wały wyważające - tłumią drgania i uspokajają pracę silnika. Chłodzenie dna tłoka olejem pod ciśnieniem - zwiększa efektywność spalania i żywotność silnika. Opcja montażu podgrzewacza płynu chłodzącego - skraca czas rozgrzania silnika, oszczędzając paliwo. Świeca żarowa w każdym cylindrze (bezpośrednie wstępne ogrzewanie silnika) – zapewnia bezproblemowe.

Silniki Zetor zawdzięczają swą popularność niskiemu zużyciu paliwa, dużej niezawodności i prostocie konstrukcji, co przekłada się na niską cenę zakupu, niskie koszty eksploatacji i niezawodność. Silniki 16-zaworowe otrzymały jedną z najwyższych ocen w surowych testach Niemieckiego Towarzystwa Rolniczego (DLG). Ciągniki napędzane tymi silnikami są jednymi z najoszczędniejszych na rynku.

Ciągniki Zetor nie korzystają z tzw. Power Boost, to jest mocy dostępnej tylko w określonych warunkach. Pełna moc silnika ciągników Zetor jest do dyspozycji bez względu na prędkość jazdy, czy też włączenie wału odbioru mocy.

Skrzynia biegów

Doskonałe połączenie siły i precyzji

Pięciostopniowa skrzynia biegów z dwoma zakresami prędkości jazdy, trzystopniowym wzmacniaczem i  rewersem pod obciążeniem (30/30) spełnia wysokie wymagania w zakresie komfortu. Dwa mokre sprzęgła wielotarczowe są niezawodne, a rewers płynny.

4W zakresie roboczym (6-12 km/h) dostępnych jest 9 biegów.

Produkcja we własnym zakresie - kontrola i gwarancja wysokiej jakości. Żywotność - stosując wytrzymałe, wysokiej jakości materiały zapewniamy długą żywotność. Wszechstronność - rozwiązanie dostosowane do potrzeb klienta. Obroty - utrzymuje optymalne obroty silnika. Komfort - prosta i wygodna zmiana biegu. Obroty zależne wom - oferowane w standardzie.

NOWOŚĆ

Sprzęgło tylnego wału odbioru mocy wyposażone jest w sprzężony kontrolowany rozbieg. Umożliwia to proste, komfortowe uruchamianie i przedłuża żywotność sprzęgła

WOM

Tylny wał odbioru mocy w wersji z obrotami niezależnymi, co oznacza, że obroty tylnego wału odbioru mocy są proporcjonalne do obrotów silnika. Ciągnik posiada kombinacje obrotów tylnego wału odbioru mocy 540/540E/1 000/1 000E.

SPRZĘGŁO WOM

Mokre sprzęgło tarczowe w kąpieli olejowej ma długą żywotność. Modulowane załączanie zapewnia płynny rozbieg zagregowanych urządzeń.

Hydraulika

Wysoka efektywność pracy

Forterra HD ma dodatkowy, czterosekcyjny rozdzielacz hydrauliczny ze sterowaniem elektrohydraulicznym. W połączeniu z CBM kategorii III oferuje szeroki wybór urządzeń do agregacji. Aby ułatwić i podnieść jakość prac polowych ciągnik został wyposażony w automatykę czynności na uwrociach.

Możliwość wykorzystania ciężkiej agregacji, maksymalna siła podnoszenia hydrauliki:
Forterra HD – 8 500 KG. Wysoka produktywność dzięki automatycznej regulacji trzypunktowego układu zawieszenia z systemem Hitchtronic. Długa żywotność przy nierównomiernym obciążeniu TUZ.

System elektrohydrauliki Bosch wyposażony jest w funkcję HitchTronic, wyjątkowy system automatycznej regulacji tylnego zawieszenia trzypunktowego. System nie wymaga ustawiania typów regulacji i ich kombinacji.

Kabina

Komfort i ergonomia

Wygoda i przyjazny użytkownikowi, ergonomiczny układ wyróżniają kabiny serii Forterra. Wszystko zostało zaprojektowane pod kątem obsługi ciągnika, tak, aby zwiększyć komfort i wydajność pracy w każdym terenie i środowisku.

Amortyzacja kabiny - wszystkie modele Forterra oferują system amortyzacji kabiny, gwarantujący maksymalny komfort obsługi. Panel wielofunkcyjny - najważniejszą nowością w serii Forterra HD jest ergonomiczny, wielofunkcyjny panel sterowania, z wygodną, intuicyjną obsługą. Został umieszczony z prawej strony, dzięki czemu kierowca ma pod ręką wszystko, od sterowania hydrauliki, aż po aktywację automatyki czynności na uwrociach. Amortyzowana przednia oś napędowa - w modelu Forterra HD można na życzenie zamówić amortyzację PON. W połączeniu z amortyzowaną kabiną zapewnia przyjemną, wygodną jazdę.