Jak wynika z danych opublikowanych przez firmę Martin&Jacob w pierwszych czterech miesiącach 2013 roku w Polsce sprzedano 5401 ciągników rolniczych. Liczba ta oznacza 18% spadek sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu 2012 r.
W okresie od stycznia do kwietnia 2013 roku najlepiej sprzedawały się maszyny marki New Holland. W analizowanym czasie firma sprzedała bowiem 1019 sztuk, notując 19% udział w rynku.
Na drugim miejscu pod względem ilości sprzedanych maszyn znalazł się John Deere ze sprzedażą na poziomie 856 ciągników. Warto podkreślić, iż jest to jedyna firma z "pierwszej ósemki", która w bieżącym roku sprzedała więcej (o 6%) ciągników niż w ubiegłym w tym samym okresie.
Trzecie miejsce na podium przypadło dla Zetora ze 741 ciągnikami sprzedanymi w pierwszych czterech miesiącach 2013 roku. Należy przy tym zauważyć, iż na tle czołowych producentów Zetor radzi sobie jednak całkiem dobrze, gdyż w ujęciu procentowym stracił relatywnie najmniej (-16%).
Jak wynika z danych New Holland, John Deere i Zetor w dalszym ciągu mają prawie 50% udział w rynku ciągników w Polsce.
Czytaj także: W 2012 roku najwięcej ciągników w Polsce sprzedał New Holland. Pozostałe miejsca na podium dla Zetora i John Deere
W zestawieniu uwagę przykuwają także dobre wyniki Ursusa, który w pierwszych czterech miesiącach 2013 r. sprzedał o 284% więcej maszyn niż w analogicznym okresie 2012 r., notując sprzedaż na poziomie 179 sztuk.
Sprzedaż nowych ciągników rolniczych w okresie od stycznia do kwietnia 2013 roku (mierzona liczbą rejestracji)
Źródło: AgriTrack 2005-2013 na podstawie danych CEPIK
(kliknij w obrazek, aby go powiększyć)
źródło: Gospodarz.pl/Martin&Jacob, foto:
Gospodarz.pl